Azimut Magellano 43HT
Voor de Azimut Magellano 43 werd de bekende Britse scheepsarchitect Bill Dixon de opdracht gegeven om een romp te ontwikkelen, die bij elke snelheid tussen 10 en 20 knopen, comfort en stabiliteit kon bieden, ook in ruige weersomstandigheden. De Nederlandse architect Cor D. Rover kreeg de opdracht het jacht verder te ontwerpen en zo is er dus veel aandacht besteed aan gebruiksgemak, robuustheid en vooral veiligheid. De diepe en brede gangboorden, het zware ankerbeslag; het bewijs van een serieus uitgeruste cruiser.
Deze Magellano 43 is speciaal in de hardtop versie besteld.
Met haar doorvaarhoogte van maar 4,30 is ze ideaal voor het varen in noord Europa.
Het bouwjaar is 2021, ze is goed onderhouden en van haar eerste, Duitse eigenaar die haar geweldig goed onderhouden hebben. De Europese BTW is voldaan, onderhouds historie is bekend en ze ligt startklaar voor ons verkoopkantoor in Hellevoetsluis.
Ze is voorzien van een Besensoni hydraulische gangway die ook het liften van de tender op het zwemplatform voor haar rekening neemt en een Tracvision satelliet TV ontvanger.
Manoeuvreren blijkt zeer eenvoudig door de Cummins Joystick, die beide motoren en de zware Vetus boegschroef combineert.
Werkelijk kinderspel!
De aandrijving komt van twee Cummins QSB6.7 355pk 6 cylinder dieselmotoren met maar 306 draaiuren, gekoppeld aan ZF keerkoppelingen in V-drive configuratie. Onderhoudsvrij, bedrijfszeker en in perfecte staat.
Er is een Webasto airconditioning gemonteerd, aangesloten op een separate dieselkachel om een perfecte temperatuur te houden, zomers en winters. Ideaal voor het gehele jaar varen!
De stroomvoorziening komt van extra accu’s met een zware Mastervolt omvormer, aangesloten op twee zonnepanelen op het dak. Electrisch koken, koffie zetten en zelfs korte tijd de airco laten draaien is geen probleem voor deze installatie.
Dixon ontwierp de inmiddels beruchte Dual Mode Hull, een hybride ontwerp met een moderne diepe V voor de boegsectie, overgaand in een rondspantvorm achteraan. De Dual Mode romp garandeert perfecte vaareigenschappen, ook minder goede weersomstandigheden.
Het interieur komt van de hand van huisarchitect Carlo Galeazzi. De galley is gesitueerd tussen de cockpit en de salon en is compleet uitgerust met onder meer een Miele combimagnetron, ceramische kookplaat, spoelbak en aan stuurboordzijde een koelkast en extra bergruimte.
De dinette is ruim en heeft een klapbare tafel, met er tegenover een groot dressoir met de TV, electrisch paneel en enorm veel bergruimte. Door de twee grote klapbare ramen en de twee grote handbediende schuifdaken geeft het interieur een ongekend licht en open gevoel.
Ook de stuurstand is ontworpen voor lange reizen.
De perfect zittende stuurstoel is in hoogte verstelbaar én draaibaar. Naast de stuurstand is een groot schuifraam en er boven twee handbediende schuifdaken.
Het uitgebreide dashboard biedt werkelijk alle info die u maar wenst. De Raymarine navigatie apparatuur heeft onder meer een marifoon, autopilot, digitale radar en een grote kaartplotter, maar ook een camera, AIS en weerstation.
Verder vinden we de electrische gashendels, de bediening van de zware Vetus boegschroef, het Cummins Smartcraft info display, het electro info paneel en twee multi displays.
Op het benedendek vinden we de grootste verassing van dit 43 voet motorjacht. Aan stuurboord is een enorm ruime bergruimte gesitueerd, die desgewenst dienst kan doen als derde cabine. ideaal voor een langer verblijf aan boord.
Aan de bakboordzijde de gastenhut met veel natuurlijk licht en voldoende bergruimte, voorzien van twee losse bedden.
Er is bergruimte onder de bedden en in de ruime hang/ligkast.
Tegenover de gasten hut, aan stuurboordzijde, vinden we de gasten badkamer/dag toilet met aparte douchecabine. Er is een dakluik voor veel natuurlijk licht en ventilatie.
Het jacht is voorzien van twee elektrische toiletten en een zwartwatertank met maceratorpomp.
Voorin de Magellano 43 vinden we de ownerscabin, voorzien van veel natuurlijk licht en met ensuite een eigen badkamer, alles in de bekende luxueuze Italiaanse setting.
De badkamer is voorzien van een wasbak, toilet, bergruimte en een ruime separate douche. Ook is er een electrische verwarmde handdoek radiator gemonteerd.
De details:
- Twin Cummins QSB6.7 355pk 6 cylinder dieselmotoren met maar 306 draaiuren
- Vaste schroefassen, gekoppeld aan ZF keerkoppelingen in V-drive configuratie
- Vetus boegschroef
- Cummins Joystick in de cockpit, combineert de motoren en boegschroef
- Opacmare hydraulische gangway
- Quick ankerlier met afstandsbediening en kettingteller
- Zonnepanelen met Victron MPPT 100 I 30 SmartSolar controller
- Quick 24/60 acculader
- Mastervolt Combimaster 24/3000/60
- Webasto BlueCool V-series airconditioning
- Webasto dieselheating, aangesloten op airco
- Bennet trimtabs
- Klapbare teaktafel in de cockpit
- RVS schuifpui
- Galley met wasbak, Miele combimagnetron, ceramische kookplaat, koelkast en plenty bergruimte
- LCD TV in salon
- Tracvision TV3 satelliet systeem
- Twin handbediende schuifdaken
- Schuiframen in de galley en bij de stuurstand
- Fusion MS-RA70N stereo met Bluetooth
- Raymarine navigatie met Axiom 12Pro, Ray53, p70Rs autopilot en Quantum radar
- Weerstation
- Batterywatch
- Electrische handdoek radiator in badkamer van de ownerscabin
Deze Azimut Magellano 43 HT ligt startklaar in onze verkoophaven, klaar voor uw bezichtiging en proefvaart.
Neem voor meer info contact op met ons salesteam!