Azimut Magellano 43

€ 399.000,00

  • 2021
  • Polyester
  • 13.35 m

Basisinformatie

  • Merk:Azimut
  • Lengte (m):13.35
  • Type:Magellano 43
  • Breedte (m):4.4
  • Conditie:gebruikt
  • Diepgang:1.1
  • Bouwjaar:2021
  • Prijs:€ 399.000,00

Interieur

  • aantal hutten:2
  • koelkast:
  • audio:
  • verwarming:
  • airconditioning:
  • watertank (liters):600

Motor

  • merk:Cummins
  • type:QSB6,7
  • vermogen in pk:710.0 hp
  • aandrijving:V
  • brandstof:Diesel
  • draaiuren:306
  • max. snelheid:22 knots
  • inhoud brandstoftank (liters):1680
  • boegschroef:

Navigatie & Elektronica

  • dieptemeter:
  • GPS:
  • kaartplotter:
  • kompas:
  • Radar:
  • stuurautomaat\/autopilot:

Specificaties

  • rompmateriaal:Polyester
  • rompvorm:Semi s-spant
  • gewicht (kg):13450
  • doorvaarthoogte (m):4.3
  • ligplaats:3221 LZ, Hellevoetsluis
  • ligplaats land:NL

Uitrusting

  • zwemtrap:
  • acculader:
  • omvormer:

Veiligheid

  • lenspomp:

Omschrijving Azimut Magellano 43


+++++   Eerste eigenaar!   +++++

 

Voor de Azimut Magellano 43 werd de bekende Britse scheepsarchitect Bill Dixon de opdracht gegeven om een romp te ontwikkelen, die bij elke snelheid tussen 10 en 20 knopen, comfort en stabiliteit kon bieden, ook in ruige weersomstandigheden. Dixon ontwierp de inmiddels beruchte Dual Mode Hull, een hybride ontwerp met een moderne diepe V voor de boegsectie, overgaand in een rondspantvorm achteraan. De Dual Mode romp garandeert perfecte vaareigenschappen, ook minder goede weersomstandigheden.

De Magellano 43 vaart soepel en bijzonder geruisarm en over het hele toerentalbereik blijft het jacht ongeveer dezelfde hellingshoek aanhouden. Rond 1300 toeren varen we 8 knopen en de verbruiksmeters geven aan dat er dan 15 liter brandstof per uur verbruikt wordt. Het is zeker prettig varen op deze snelheid en het jacht blijft heel stabiel en betrouwbaar aanvoelen. Met de gashandels voluit bereiken we, leeg en schoon, de 23 knopen.

De Nederlandse architect Cor D. Rover kreeg de opdracht het jacht verder te ontwerpen en zo is er dus veel aandacht besteed aan gebruiksgemak, robuustheid en vooral veiligheid. De diepe en brede gangboorden, het zware ankerbeslag; het bewijs van een serieus uitgeruste cruiser.

 

Het interieur komt van de hand van huisarchitect Carlo Galeazzi. De galley is gesitueerd tussen de cockpit en de salon en is compleet uitgerust met onder meer een Miele combimagnetron, ceramische kookplaat, spoelbak en aan bakboordzijde een koelkast en extra bergruimte.

De dinette is ruim en heeft een klapbare tafel, met er tegenover een groot dressoir met de TV, electrisch paneel en enorm veel bergruimte. Door de twee grote klapbare ramen en de twee grote handbediende schuifdaken geeft het interieur een ongekend licht en open gevoel.  

De stuurstand is ontworpen voor lange reizen. Een perfect zittende stuurstoel en een uitgebreid dashboard met werkelijk alle info die u maar wenst. Raymarine navigatie apparatuur met onder meer een marifoon, autopilot, radar en een grote kaartplotter, maar ook een camera, AIS en weerstation.

Op het benedendek vinden we de grootste verassing van dit 43 voet motorjacht. Aan de bakboordzijde de gastenhut met veel natuurlijk licht en voldoende bergruimte, aan stuurboordzijde de gasten badkamer/dag toilet met aparte douchecabine en dakluik voor veel natuurlijk licht en ventilatie. Voorin het jacht vinden we de ruime ownerscabin, met ensuite een erg ruime badkamer, alles in de bekende luxueuze Italiaanse setting.

Die grote verassing vinden we aan de stuurboordzijde, als we de derde cabine binnen stappen. Deze derde hut is uitgevoerd als bergruimte die onmisbaar is op uw lange reizen. Vanzelfsprekend is deze hut eenvoudig om te toveren tot een derde cabine waardoor er 5 mensen kunnen slapen.

 

Opties:

Twin Cummins QSB6.7 355pk 6 cylinder dieselmotoren met maar 306 draaiuren

Vaste schroefassen, gekoppeld aan ZF keerkoppelingen in V-drive configuratie

Vetus boegschroef

Cummins Joystick in de cockpit, combineert de motoren en boegschroef

Opacmare hydraulische gangway

Quick ankerlier met afstandsbediening en kettingteller

Zonnepanelen met Victron MPPT 100 I 30 SmartSolar controller

Quick 24/60 acculader

Mastervolt Combimaster 24/3000/60

Webasto BlueCool V-series airconditioning

Webasto dieselheating, aangesloten op airco

Bennet trimtabs

Klapbare teaktafel in de cockpit

RVS schuifpui

Galley met wasbak, Miele combimagnetron, ceramische kookplaat, koelkast en plenty bergruimte

LCD TV in salon

Tracvision TV3 satelliet systeem

Twin handbediende schuifdaken

Schuiframen in de galley en bij de stuurstand

Fusion MS-RA70N stereo met Bluetooth

Raymarine navigatie met Axiom 12Pro, Ray53, p70Rs autopilot en Quantum radar

Weerstation

Batterywatch

Electrische handdoek radiator in badkamer van de ownerscabin

 

Deze Magellano 43 is  speciaal in de hardtop versie besteld. Met haar doorvaarhoogte van maar 4,30 is ze ideaal voor het varen in noord Europa. Het bouwjaar is 2021, ze is goed onderhouden en van haar eerste, Duitse eigenaar die haar geweldig goed onderhouden hebben. De Europese BTW is voldaan, onderhouds historie is bekend en ze ligt startklaar voor ons verkoopkantoor in Hellevoetsluis. 

 

Heeft u interesse in deze unieke Magellano? Bel, mail of Whatsapp ons:

 

Ronald Vermeulen 0031 (0) 6 2164 7385

Harry Frauenfelder 0031 (0) 6 5345 2283

Hendrik Michielsen 0032 (0) 475 230 959

Tonny Burie 0032 (0) 475235623

 

Navis Yachting is importeur voor Belgie, Nederland en Luxemburg van Azimut Yachts, Galeon en FIM. Wij zijn gevestigd in Marina Cape Helius in Hellevoetsluis en aan de Zeewindstraat 3 in Knokke.

 

Het bedrijf biedt de details van dit vaartuig te goeder trouw aan, maar kan de nauwkeurigheid van deze informatie niet garanderen, noch de toestand van het vaartuig. Dit schip wordt aangeboden onder voorbehoud van voorafgaande verkoop, prijswijziging of intrekking zonder voorafgaande kennisgeving.

- sluit de volledige omschrijving